BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, May 14, 2010

Everlasting Love - Gerald Joling

It looks like heaven to see you walk
To see the way you're moving on
Sounds like an angel when you talk
The words come out like in a song
Never thought what love could do inside
You're the place where I can hide

It feels like heaven to be with you
When you treat me like you do
Every minute of the day
Just with you I wanna stay
There will be no end....

We've got an everlasting love
So pure divine
We've got an everlasting love
Our love will last for all time

Could draw a picture just by heart
Know every line on your face
You stopped me doing from the start
Ask the things I used to chase

Every minute of the day
Just with you I wanna stay
There will be no end

We've got an everlasting love
So pure divine
We've got an everlasting love
Our love will last for all time

Should you ever (2X)
Have any doubt 'bout you and me
Please don't ever
No love never
Don't hesitate to tell me how it should be

We've got an everlasting love
So pure divine
We've got an everlasting love
Our love will last for all time

video

Entry kali ni,aku t`igt sebuah lagu mase tgh drive so m`layan jiwang la kan.. sb lagu nih m`jd k`gemaran aku mase dulu zaman2 sekolah beb..mlm2 dok tp radio dgr Pilihan Bersama @ RTM...now lagu2 mcm ni dh boley cr kt Youtube,semestinya lagu ni dh masuk dlm Ipod aku..Hahahaa..layan...

Tuesday, May 11, 2010

Selamat Hari Ibu..cerita gembira vs cerita sadis..


Sempena Hari Ibu yg baru lpas ni,aku mngucap syukur tak t`hingga krana buat pertama kalinya aku diraikan.. Selama ini hanyamenerima ucapan dr Nanot & m`raikan emak serta ucapan buat emak t`sayang ttp mgkin krna k`pulangan akk aku Nanie pd ari yg paling b`makna itu..so ade la acare memotong kek.. Aku b`kongsi m`motong kek b`sama emak..ckup t`haru apabila sama2 b`gelar ibu & diraikan..sebak di dlm hati, aku tau begitu juga emak.. diapit anak2 k`sygannya..yg ttp berada di sisinya di kala usia m`injak m`lewati liku-liku k`hidupannya.. Mak kami semua sayang emak.. aku rase kan itu adalah episod gembira dlm hidupku..Nanot pon sempat buat kad ucapan buat aku.. terima kasih Nanot,terima kasih Makngah, terima kasih Dady..

Tetapi sehari dua seblom sambutan Hari Ibu ni, emak ade b`cerita ttg wujudnya k`lahiran aku ke dunia ini,m`ikut kate emak,semasa mak mengandungkan aku, arwah abah tak mahu lg ade anak..jd arwah telah m`beri emak pil utk m`gugurkan kandungan mungkin pada ketika itu..Tetapi emak telah m`buang pil t`sebut..seigt emak pil tu b`warna merah...ble arwah tnye dh makan ke pil merah tu,emak m`iakan aje...ttp sebenarnya pil tu dh selamat dibuang sb mak sayangkan janin di dalam rahimnya, janin yg sdg b`nyawa tatkala arwah abah tidak mahukan janin yg senada degupan jantungnya b`sama jantung ibunya..janin yg m`harapkan dpt m`lihat dunia.. dan aku lah janin itu yg pada ketika itu mgkin m`arapkan belas ehsan dr org di luar rahim ibunya...Mak kate mak tak kisah kalau dimarahi arwah krana tidak menuruti kehendaknya..mak juga cakap kalau nak jadi ape pon jadilah, begitulah kasih sayang seorang ibu.. akhirnya dptlah aku m`lihat dunia ini, sadis juga m`dgr cerita emak..walaupon mak pernah b`kali2 b`cerita kisah ini tp mase tu aku cuma mngucap syukur krana aku masih dpt m`lihat dunia, cuma baru2 ini pernah t`dengar dr mulut emak...mak kate, "nasib baiklah aku tak ikut ckp arwah abah,kalau tak sape lah yang nk jage aku mase aku sakit2 macm ni " .. tatkala itu air mata aku b`genang tak dpt ditahan.. aku b`syukur krana emak telah m`milih utk mnyelamatkan aku dlm kandunganngan & anak yg dikandungkan inilah yang dapat m`jaganya di saat2 emak memerlukan sokongan dr anak2 nya..Ya Allah sungguh besar hikmah di atas k`lahiran aku ke dunia ini..

Walaupun aku tau tanggugjawab aku sbg seorg anak tak kan b`akhir selagi hidup dikandung hayat,mmg m`jd rutin aku m`jaga emak, m`bawa emak ke hospital,m`ngmbil ubt2 emak, m`mantau k`sihatan emak wlaupon aku pernah t`lepas pandang..aku b`janji akan menggalas taggungjawab ini sebaik2nya kerana aku bukan shj t`hutang budi dgn emak,malah lebih dr itu..aku sgt2 t`hutang nyawa dgn emak..krana emak lah telah menyelamatkan aku & m`buatkan aku dpt mlihat dunia di saat2 ada yg tidak mahu aku dilahirkan kedunia..

Dan setiap kali selepas aku b`sujud..aku pasti mnyedekahkan Al-Fatihah buat arwah abah..Doaku semoga arwah tenang di sana, dijauhkan seksa kubur & ditempatkan di kalangan org2 yg dikasihiNya.. Aku juga akn mnyedekahkan Al-Fatihah kpd kedua ibu bapaku kerana aku telah t`bace satu nasihat,kalau kita nak dimurahkan rezeki,sedekahkan Al-Fatihah setiap pagi buat kedua ibu bapa kita sama ada mereka masih hidup atau tidak.. Begitulah... Kasihnya ibu..m`bawa ke syurga..Kasihnya ayah masa berada..aku tidak sekali- kali mnyalahkan arwah abah apatah lg b`dendam, aku dpt m`lihat dunia ini diatas k`degilan emak pon sudah ckup m`buatkan aku b`syukur t`amat sangat.. emak juga sering b`pesan agar tidak menyimpan dendam di dalam hati jika ada org m`aniaya kita..kata2 itu aku pegang sepanjang hayatku & sudah menjadi k`biasaan aku mudah m`maafkan orang walaupun hati ini sering t`guris..
Ya Allah Kau tempatkanlah kedua ibu bapaku di tempat yg tinggi darjatnya di sisiMu.. Amin..