BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 30, 2009

Akhirnya...

30 Julai `09..Hari t`akhir utk mngumpulkan buku2 pelajar utk dicop oleh Ketua Panitia.10 kelas semuanya..Akhirnya aku b`jaya mngumpulkan seberapa byk buku2 student aku..Sepanjang aku mengajar dan memberi latihan kpd para pelajar ade 2 3 kerat yg kne sebat dgn rotan yg aku bawak ke hulu ke hilir..Bukan utk mnghukum,tetapi utk dijadikan p`ngajaran kpd pelajar2 yg lewat mnyiapkan tugasan & latihan.Aku pelik..Kalau dulu time aku blaja,kami b`lumba-lumba mnghantar buku,b`lumba-lumba nk dpt bintang dr cikgu,b`lumba nk buku dicop..Kalu ade semua tu smangat nk belajar b`kobar-kobar..Tp sekarang ble time aku masuk baru lah masing2 t`hegeh-hegeh siapkan kerja.Ble aku marah sambil t`jegil-jegil mate aku baru lah kelas sunyi sepi..Aku tak nak mereka leka & t`bawa-bawa perangai tak nak siapkan nota & latihan hingga ke subjek lain dn thn2 hadapannya..

Tp tak semua yg payah nk anta buku,ramai gak yg anta mngikut masa yg aku tetapkan..Tp begitulah..anak2 sekarang perlu dipesan..perlu diingat..Walaupon hati kecil aku b`bisik kasihan tetapi biarlah demi kebaikan ank2 bangsa aku sndri..Kebanyak pelajar aku beri BAIK wlaupon ade kesilapan kecil pada jawapan latihan tetapi aku berpuas hati gn hasil kerja mereka..Aku diberitahu supaya setiap kelas 10 buku dipilih antara yg terbaik utk diserahkan kepada Ketua Bidang dan Pengetua.Mcm mane dgn yg tak dpt BAIK..Ade sesuatu yg akn aku smpaikan di dlm kelas..Bak kate Pengetua,kalau nk jadik yg Baik..contohilah org yg T`baik..terima kasih Pengetua diatas kata2 nasihat..Nasihat utk para pelajar & diri aku sndri..Hehehehe..

0 comments: