BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 10, 2009

Tetap teruja wlaupun dh t`lepas Pesta Flora @ Putrajaya

Akk aku pon nk enterframe..





Antara gambar2 b`sama jambangan bunga yg masih segar di tapak Pesta Flora..
Ohhh Bunge !!


Semlm aku pi KL temankan akk aku dier amik cek kt Open Univercity sb dier jadik Pakar Rujuk Matapelajaran IT kje dier wt soalan exam student2 ctu..Balik tu kteorg meredah jem nk ke Amp Walk dr KL sb mase tu time lpas office hour..Dr Amp Walk kteorg ke Putrajaya ikut hway baru sblom tu kne gak m`redah jem kt Jln Tun Razak.Tujuan ke Putrajaya krana m`nolong kwn akk aku Abg De*li sb dier ni florist,aku pon dh tgk hasil kje dier m`lalui gmbar2 yg diambil,mmg cantek dan ade kelasss !! akk aku plak p`bntu pd abg De*li sb akk aku pon tgnnye b`seni,kire ade bakat la dlm bab hias m`hias ni,kalu aku jgn arapla..tgn keras..

Sampai Putrajaya di Persint 2 aku dh start t`gamam...Wlaupun Pesta Flora dh tamat semlmnye (Ahad) tp saki baki di tapak pesta t`sebut m`buatkan aku teruja...Penuh dgn bunge2 yg indah bertemakan konsep yg diketengahkan..Sepatutnya akk aku ajk same2 meraikan pesta t`sebut namun akhirnya kteorg dok kt umh jek mngadap cete Pirates Of Carriebiens Part III.(Sebenarnye akk aku ckp dier ajk pon ajk2 ayam jek nk ke Pesta Flora) namun akhirnye aku berada juge di kelilingi jutaan bunge2 idop yg ade lagi yg masih segar & selebihnye dh layu m`yembah bumi..Tak kisah la janji aku dpt merasai betapa besarnye aura2 sang bunge ini...

Aku mmg sukekan bunge2 idop kdg2 aku cantas bunge2 mak aku kt luar tu pastu ltak dlm pasu utk hiasan di meja2 dlm umh..Kdg2 aku beli bunge kt kedai buat santapan mate di rumah...Bestnye...

Ape yg m`geletek ati kami ari tu...Org ramai ( nk kate ramai tak ramai sgt) b`pusu-pusu m`jijit bunge di dlm polibeg itam tu masuk ke dlm but kereta masing2,ade yg ambil byk2 smpai penuh but kereta..Bole bkak mini garden atau nursery kt laman rumah..AGAK2 LA kalau ye pon nak ambil..Sebenarnya bunga2 kat situ tak bole ambil sb..?? sb tak boleh ambil la.... Spt yg kami maklumkan mlm t`akhir diadakan lelongan bunga2 kpd pengunjung dan bunga2 selebihnya akan di hantar semula ke nursery utk baik pulih atau yg tak dpt diselamatkan alamatnya akn diselamatkan di pusat2 pelupusan..??

Hehehehe sb tu aku ade gak amik sikit tak bnyak dlm 5 beg aje..dr di buang baik aku slamatkan dptlah m`hiasi laman atau boleh dijadikan ubt penyakit diabetes sb pkok bunga tu ade khasiatnya..Minta maaf la ye sb t`ambil hehehehe

0 comments: