BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 1, 2009

Tahniah kwn2...

Yang terperi ,
Yang terjadi ,

Yang berdiri ,
Yang sebenar diri ..

Hampir setgh thn aku tggal di Klg setelah 10 thn aku merantau..bunyinya mcm jauh,hehehhe padahal dok KL jek,ke mana aku pergi m`ingatkan aku pada zaman sewaktu aku muda remaja..skg ni masih remaja lagi..ye kot ??Huhuhu

Antara yg m`buat aku terkedu dan gembira ble menatap wajah insan2 di depan aku..wajah2 yang belum lagi mngenali dunia luar..Dunia mereka adalah di sekolah..Tapi aku dapat merasakan dr riak wajah mereka seolah2 tidak sabar untuk melangkah keluar utk ke alam selain dr alam persekolahan..sedangkan mereka tidak tahu,beribu dugaan dan cabaran sedang menanti,pelbagai onak & duri bertaburan di liku-liku persimpangan..Jalan mana yg bakal mereka pilih sebenarnya telah bermula sejak mereka awl2 lagi melangkah ke alam persekolahan yg mereka anggap penamat yg harus dipercepatkan.

Hari ini aku sgt b`bangga bila ada dikalangan kwn2 aku dahulu kini berjaya..tahniah aku ucapkan..Ada yg mempunyai kerjaya,ada yang m`buka p`niagaan sendiri..Alhamdullilah..Bila berjumpa semua mengiakan sungguh pantas sungguh masa b`lalu..pejam celik..masing2 ade keluarga..ada anak..Mungkin ada diantara kwn2 yg aku tak tau belum bertemu jodoh..Setiap yg berlaku ada hikmahnya..kita manusia hanya merancang..

Begitulah...maknanya semakin kita ke depan..sepatutnya kita semakin matang menilai erti kehidupan,bukannya meratap nasib menunggu sesuatu untuk berubah..Tiada siapa yang boleh merubah diri kecuali empunya diri..Buangkan sifat nagatif,mengadu domba tanpa sedar kesilapan diri..umpat keji umpama diri sungguh sempurna sedangkan kita manusia tidaklah sesempurna mana...Walaupun kita adalah sebaik2 kejadian..Warghh!! mcm yeye jek ek..Hek hek hek..

" Tidak dinamakan hidup jika tidak ada kekusutan...Tidak dinamakan kematangan jika tidak ada kekalutan"

0 comments: