BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, December 29, 2009

Dugaan apakah..??

26 Dis `09 jam 11.30pm aku dikejutkan oleh ank aku,dgn gelabahnya dier paggil aku masuk bilik mak aku..sb mlm tu aku tgh on9 sambil2 tgk Titanic @ TV2..Rupe2 nya mak aku semacam kna sawan tarik..aku mmg panic mase tu..aku cepat2 pggil abg aku dan amik semangkuk air utk disapu ke muka mak..Aku b`istigfar byk2..b`ulang2 kali aku bisik kan di telinga mak supaya kalimat suci itu dpt diulang..Tak lame tu mak sedar..aku b`siap2 utk m`bawa mak ke hospital..tak boleh dibiarkan..seblom tu aku smpat mngambil bacaan gula dlm darah mak..Sah..!! HI....maknenya sgt2 tinggi sehingga tiada julat utk dibaca..Ya Allah..ape yg perlu aku wt...??Tgh b`siap2 tu sekali lg mak diserang sawan..aku mgambil keputusan m`mamggil ambulans dtg kerumah krana mereka akn dtg lengkap dgn p`alatan kecemasan & m`ngambil langkah sewajarnya disaat2 genting begini...

Aku drive ikot dr belakang..smbil aku menyalahkan diri aku mnyebabkan mak jd begini..Ya mmg salah aku wlaupon aku yg memantau pemakanan mak,aku prcaya mgkin aku t`lepas pandang...Selepas mak sampai ke hospital aku m`nunggu di luar di zon kritikal (merah)..Tak putus2 ko panjatkan doa m`arapka yg baik2 shj..ya aku sgt takut kalau2...Ah..!! aku buang perasaan itu jauh2..Mlm tu mak diberi rawatan kecemasan..jam 5am baru dipindahkan ke wad 7A..Aku b`jaga smpi ke tgh ari..lpas tgh ari abg aku m`hantar pembantu utk m`jaga mak..aku mngambil alih tugas mngemas rumah,memasak & sebagainya sb mak amt risaukan cucu nya (ank aku la)..Jadi lbh elok kalau aku berada di rumah..tiba wktu m`lawat aku dtg m`lawat mak...

Alhamdulilah...k`sihatan mak semakin b`ansur baik..setelah doktor m`buat imbasan kepala,mak dibenarkan pulang krna tiada k`cederaan di otak yg boleh m`akibatkan mak diserang sawan..Aku cuma b`doa semua nya selamat..hanya m`nunggu keputusan bg mengenalpasti punca..tak kisahlah janji mak dh boleh balik...aku tau mak lebih selesa b`ada dirumah...Mak...sayang..mak...

0 comments: