BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, December 1, 2009

Gaji pertamaku.... Alhamdulilah...

Bln ni aku sgt2 gumbira sb setelah aku m`nanti selama 6 bln m`nunggu akhirnya aku dpt gak merasa duit gaji aku..Perkara pertama yg aku buat ialah..aku bg kt mak aku & aku bawak mak aku ke Poh Kong sb aku tau itu yg mak aku dok sebut2..Alhamdulilah aku dpt tunaikan niat nya..Dpt lah aku belikan seutas gelas emas buat mak ku t`sayang...jadikla..Insyallah..klu ade rezeki lebih lagi b`tambah la koleksi mak aku satu ari nnti...

Pada Ahad 29 Nov ari tu aku ade wt la open hse tak besaq mne pon..aku jmput jiran2 & kwn2 & ank2 murid aku tanda k`syukuran smpena aku dpt gji..seronok aku ari tu wlaupon penat..ttp t`balas ble mngenangkan berkat aku b`sabar selama 6 bln tnggu gaji ibarat mnunggu buah yg tak gugur..akhirnya gugur jugak..kelepap...ape lagi syok ooo...

Lepas tu aku bayar ansuran kete aku yg t`tunggak selama 7 bln..hehehehe..lame kan..?? nasib baik tak kne tarik..Selebih nya aku bayo utg kt sape2 yg aku pnjam..mklumla ble tak b`gaji nih kne la wt loan kt sape2 yg dh tlg aku..so byr la balik...

Selebihnya...ade la aku 'enjoy katak' last week...Saturday nite @ KL la kunun2..Mule pi News KTV..ade la gn abg aku & kwn2 'AJK Goyang' yg lain..Selepas tu we all ke Happy City Jln Ipoh smpai kul 3.30 am mcm tu..igt nk continue bilik tp last2 we all go to The One kt Miharja. smpai kul6 am...Pastu terus balik ke Klg sb ari tu aku wt open hse..

Haaa..itulah xtvt aku mase aku lom pindah ke Klg..dulu mase dok KL mmg aku kuat enjoy kdg pakej 3 ari 2 mlm..kdg2 smpai pakej 5 ari pon ade... Keje ttap kje..jln mcm biase..abes kje ade jek duit enjoy...Tp aku puas ati sb kje aku dlu mmg tension giler..

Dan aku merasakan..last week tu adalah penutup utk aku gan abg aku turun ke KL..Rasenya penutup utk thn 2009.Ye ke..???Penutup bg thn 2009 yg byk m`coretkan suka & duka aku sepanjang thn ni..Huh..mcm2 yg b`laku dan aku m`rasekan k`pulangan aku kembali ke kg halaman aku m`buka lembaran baru buat aku kerana buat pertama kali nya aku diuji m`jadik seorg yg penyabar ble aku b`tukar kerjaya sbg seorg guru walaupon sbg GSTT ckup m`beri ruang utk aku memuhasabah diri yg tak sesempurna mana...

Akul adalah -> the missing piece dalam sebuah puzzle yang tak lengkap...

0 comments: